Dobre praktyki

Mimo iż tweetupy nie są typowymi, zorganizowanymi wyjściami w miasto, to mają swoje dobre praktyki.

#1

Tweetup jest dla każdego i każdej w każdym wieku (poza dziećmi, które mogą być z nami, tylko ze swoimi opiekunami) – z naciskiem, że biorąc udział w spotkaniu posiadasz konto w mediach społecznościowych (głównie ze wskazaniem na Twittera) lub też podczas spotkania takie konto założysz. Dzięki niemu możesz w pełni wchodzić w interakcje z innymi uczestnikami, ponieważ na naszych profilach sporo się dzieje.

#2

Terminy i miejsca tweetupów są ogłaszana na naszych profilach oraz stronie www. Przed przyjściem pod wskazane miejsce, prosimy o wcześniejsze zapowiedzenie się. Daje nam to ogląd sytuacji ilu osób mamy się spodziewać i na kogo ewentualnie trzeba poczekać. Kontaktować się możesz z nami na wiele sposób od Twittera (profil @3miastotweetup) po wysyłkę maila (3miastotweetup(at)gmail.com).

#3

Jeżeli rezygnujesz ze spotkania (nie wnikamy w przyczyny 😉 a wcześniej deklarowałeś/aś swój udział, to daj nam znać. To nie tylko zasady kultury, ale i praktyczny wymiar – bo zdarza się, że czekamy całą grupą na osobę, która miała być, ale po prostu sobie nie przyszła.

#4

Na tweetupy nie spóźniamy się (lub komunikujemy do osób koordynujących, że akurat tak się stało, że będziemy później). Wynika to z faktu, że często jesteśmy gośćmi obiektów, na które po przekroczeniu bramy jako grupa nie ma możliwości wejścia już z opóźnieniem, jako pojedyncza osoba. Spóźniając się, możesz – mówiąc w skrócie – nie wejść już na teraz naszej wycieczki.

#5

Na tweetupy zabieramy głównie siebie, swój mega dobry humor oraz ciekawość do zwiedzania, odkrywania i poznawania nowych osób. Nie zabieramy i nie spożywamy podczas wycieczek np. alkoholu. Dopuszczamy taką możliwość dopiero, kiedy przesiadujemy w jakiejś restauracji czy barze.

#6

Podczas wycieczek każdy odpowiada za siebie i jest traktowany jako osoba indywidualna (ubezpieczenie musisz posiadać we własnym zakresie) oraz powinien stosować się w pełni do zaleceń osób, które występują w roli przewodnika (zwykle są to pracownicy czy pasjonaci miejsc, które nas zaprosiły) lub koordynatora tweetupu.

#7

Na tweetupach większość uczestników robi sporo zdjęć, filmów, więc miej na uwadze to, że Twój wizerunek trafi prędzej czy później do internetu, a także na nasze strony, jako pamiątka i opis spotkania ludzi internetów.

#8

Prosimy o oznaczanie nas w swoich wpisach internetowych hasztagami #3miastotweetup #tweetupacademy i nikami @3miastotweetup @tweetupacademy oraz dedykowanymi poszczególnym wycieczkom – hasztagami, które podajemy w dniu tweetupu. Zachęcany też do podawania linku do naszej strony www.tweetupacademy.pl, gdzie opisana jest cała inicjatywa. My również w ramach prowadzonych kont, będziemy Cię oznaczać, choćby na liście obecności. #takatradycja

#9

Raz do roku organizujemy zabawę o nazwie Wyrywany Mikołaj i jeżeli chcesz brać w niej udział zobowiązujesz się do osobistego stawiennictwa oraz przygotowania prezentu w wybranej kwocie (zwykle są to prezenty wyzwana np. do 9.90 PLN).

#10

Na tweetupach nie tylko tych nazywanych Tweetup Academy – dzielimy się wiedzą, optymizmem, radością z okrywania 🙂 My nie liczmy lajków, nie walczymy o nie i nie gonimy się ze statystykami ;p Zapraszamy!

 

Uwaga! W skrajnych przypadkach, zastrzegamy sobie możliwość do ograniczania liczby uczestników spotkania (np. w ramach wycieczek, gdzie dana instytucja jest w stanie oprowadzić tylko wyznaczoną liczbę osób). Zastrzegamy sobie również możliwość poproszenia wybranych osób, które mimo upomnień nie zachowują się w sposób zgodny z zasadami kultury i rozwagi, o opuszczenie danego spotkania. Kultura i szacunek dla drugiego człowieka przede wszystkim 😉

tweetup