Tweetup Academy 0.2

28 stycznia 2017

Rok 2017 rozpoczęliśmy z przytupem. W centrum konferencyjnym Olivia Business Centre, po raz drugi spotkaliśmy się w formule Tweetup Academy.

Tak jak zakładaliśmy, był to czas, by dzielić się wiedzą, rozszerzać swoje kompetencje w dziedzinie korzystaniu z mediów społecznościowych – w szczególności z Twittera!

Nasza dzielna Grupa 🙂 / foto: dla Olivia Business Centre Joanna Frota Kurkowska

Spotkanie rozpoczęliśmy od przedstawienia się. Wspominaliśmy początki przygody z Twitterem. Usłyszeliśmy kilka ciekawych historii, ponieważ niektórzy zostali przymuszeni do korzystania z Twittera przez swoich pracodawców (@ka_uga), niektórzy sami zrobili pierwszy krok (@robert_silski), by później z zaangażowaniem korzystać z niego w swojej pracy. Jeszcze inni korzystali z Twittera tylko służbowo, a od kilku lat rozpoczęli przygodę indywidualną (@martaszadowiak). W jednym byliśmy zgodni: społeczność twitterowa jest wyjątkowa. Można zaleźć niezwykle ciekawych ludzi, zawrzeć przyjaźnie trwające latami. Zwróciliśmy uwagę, że polski Twitter rośnie w siłę, ale też ewaluuje. Więcej o tym można przeczytać w ostatnich badaniach Sotrendera.

Podczas Tweetup Academy przekomarzali się @Miropress i @janusz_walczak, o to który jest z nich najstarszy. Ale właściwie nikogo to nie interesowało, bo przecież Twitter jest międzypokoleniowy. My pytamy o pasję, wiedzę  i opinię, a nie o wiek.

Podczas warsztatów, pracowaliśmy nad pomysłami na rozszerzenie zasięgów w sieci, dla wybranych w drodze losowania instytucji, które kiedyś razem odwiedziliśmy.

Opracowywaliśmy pomysły na działania w sieci dla czterech instytucji: Teatr Wybrzeże, Muzeum Emigracji, Gdańskie Autobusy i Tramwaje oraz Fun Arena na @EnergaStadion.

Analiza stanu istniejącego i propozycja twórczych zmian to wynik naszych dyskusji (wnioski poniżej). Oceniamy, że był to twórczy czas, gdzie dzieliliśmy się wiedzą i swoimi obserwacjami.

Na zakończenie Tweetup Academy oficjalnie otworzyliśmy naszą nową stronę. Można na nią wchodzić przez domenę: 3miastotweetup.pl i TweetupAcademy.pl

Na tweetup zawitali: @martaszadowiak, @PawelKlikowicz, @zaduzoslow, @MichaRaven, @_Haakon_, @ProjektPR, @oliviabusiness, @Vividazi, @Miropress, @GigiLGilmore, @janusz_walczak, @KaMichalowska, @pablikpl, @IzabelaNorek, @RuszajwDroge, @ka_uga

Pierwszy raz byli i zarzekali się, że wrócą: @robert_silski, @FizjoLab, @SekcjaSport, @kiedys, @frotograf, @PawelFly, @jakuszgostomski

To był udany debiut, trzymamy was za słowo!

Wnioski z pracy w grupach:

Muzeum Emigracji

Grupa (@martaszadowiak, @ka_uga, @PawelFly, @_Haakon_) pracująca nad rozruszaniem Muzeum Emigracji zastanawiała się nad tym jak można sprawić, by komunikacja muzeum docierała w sprecyzowany sposób do grupy docelowej. Jednym z pomysłów było stworzenie narracji, która dotyczyłaby całej Polski. By muzeum było lepiej dopasowane do XXI wieku, komunikacja przez każde z mediów społecznościowych powinno mieć odrębną (dopasowaną do danego kanału) narrację. Dobrym pomysłem było wyraźniejsze i ciekawsze opisanie historii i losów potomków emigrantów (ponowne zbieranie materiałów o emigrantach i ich historiach), położenie większego nacisku na odniesienie roli emigracji na sytuację w kraju i na świecie.

Teatr Wybrzeże

Badający (@PawelKlikowicz, @janusz_walczak, @Vividazi, @IzabelaNorek, @GigiLGilmore) komunikację w sieci Teatru Wybrzeże, zwrócili uwagę na to, że w teatrze dużo się dzieje, a teatr mało informuje o tym poprzez sieć. Kilka pomysłów, które mogą pomóc teatrowi rozwinąć skrzydła to: zastosowanie hashtagów przy komunikatach (#ilovegdn, #gdansk), rozróżnienie komunikatów na różnych kanałach społecznościowych, wykorzystanie funkcji relacja na żywo z teatru, poprawienie czytelności logotypu w mediach społecznoścowych.

 

Inne pomysły, które się pojawiły, a teatr mógłby z nich skorzystać to: zwiedzanie teatru z aktorami, wchodzenie w dialog z użytkownikami Twittera, wysyłanie krótkich anegdot lub historii z teatru, więcej zdjęć na Instagramie, konkursy z możliwością wygrania biletu, wyjście z promocją teatru do innych miejsc (ulica, fabryka, przystanek tramwajowy) i zrobienie z tego wydarzenia relacji video na żywo.

Gdańskie Autobusy i Tramwaje

Komunikację poprzez media społecznościowe grupa (@frotograf, @MichaRaven, @Miropress, @RuszajwDroge, @jakuszgostomski) oceniła bardzo wysoko, z tego powodu skupiła się na wymyśleniu akcji, które mogłyby jeszcze bardziej zaangażować odbiorców.

Propozycje na rozruszanie Twittera, zawierały trzy mocne punkty.

  • więcej informacji praktycznych dla pasażerów,
  • rozkręcenie lolkontentu dla większych zasięgów
  • kontent dla pasjonatów komunikacji

Z entuzjazmem spotkał się pomysł akcji: Dzień wielkiego gabarytu – filmiki pod tytułem: Co mogę ze szwagrem? – filmiki pokazujące co nie zmieści się w autobusie lub tramwaju.

Zachęta do opisywania wpadek, zmian trasy, opóźnień i biletów.

Zamieszczanie zdjęć: Złap tramwaj (dzisiaj szukamy numer 4815). Zbieraj gdańskie Pokemony w tramwajach, może spróbować podłączyć wiadomości o hashtagu #gaitgdansk do monitorów w tramwajach.

Fun Arena na stadionie Energa w Gdańsku

W grupie (@kiedys, @robert_silski) padł pomysł utworzenia jednego kanału medialnego dla Fun Areny (na przykład konto na Twitterze).

By rozruszać media społecznościowe wielością atrakcji można zastosować pomysł abecadła. Każdy dzień/miesiąc/tydzień sponsoruje inna literka. Jest ona wybierana każdego dnia. Można wybrać ją, albo przez głosowanie internautów (większy ruch), albo poprzez inne odgórne wybranie. Na te atrakcje mogłyby być zniżki tego dnia lub trener mógłby szkolić z danej dyscypliny.

Propozycje literek: a – autka/arena/automaty, b – bungee/bilard, c – calisthenics, d – dom/ deskorolka, e – escape room, f – fun arena, g – gokarty, h – herbatka, i – impreza firmowa, j – jedzenie, k – kolej tyrolska, l – Lecha mecz, ł – łucznictwo, m – muzeum, n – nuda w domu, o – otwarte dni, p – paintball/parkur, r – rzutki/restauracja, s – samochodziki, t – trampoliny, u –urodziny, w – wrotki, z – zoltar.

Można np. zrobić głosowanie przez 3 tygodnie, a następnie zniżka przez weekend, a przez miesiąc coś specjalnego wokół tej atrakcji lub na odwrót: akcja w weekend, zniżki w tygodniu, by przyciągnąć klientów w mniej ruchliwe dni.